• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55902
+
-

انتقاد شورانشینان تبریز از وضعیت نابسامان کرایه‌های تاکسی‌

بابایی اقدم: حمایت از تاکسیران با افزایش نرخ کرایه انجام نمی‌شود و باید فکری اساسی برای بهبود این وضعیت کرد

شورای شهر
انتقاد شورانشینان تبریز از وضعیت نابسامان کرایه‌های تاکسی‌


مصوبه شورای شهر تبریز مبنی بر افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 98 از سوی فرمانداری این شهر بازگشت داده شد تا مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. به گزارش همشهری، این در حالی است که شورای شهر این مصوبه را چندی پیش به فرمانداری ارسال کرده بود اما با وجود تصویب نشدن آن شاهد وضعیت نابسامان کرایه‌تاکسی ها در تبریز هستیم، مساله‌ای که خود اعضای شورا هم منتقد آن هستند و بر تصویب افزایش 25 درصدی تاکید دارند. عضو شورای شهر تبریز درباره برگشت مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌ از سوی فرمانداری تبریز اظهار کرد: زمان تصویب این لایحه، بنده نسبت به بازگشت این مصوبه از سوی فرمانداری هشدار داده بودم. با این‌که می‌دانیم مصوبه‌ای از سوی فرمانداری برگشت داده می‌شود، چرا آن را ارسال می‌کنیم و وقت شورا را می‌گیریم؟ ایراد در این زمینه به رئیس شورا وارد است.

«فریدون بابایی اقدم» از افزایش 100درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی‌ در برخی از مسیرهای این شهر خبر داد و عنوان کرد:‌ حمایت از تاکسیران با افزایش نرخ کرایه انجام نمی‌شود و تاکسی‌های اینترنتی رانندگان تاکسی را با مشکلاتی مواجه کردند که ضرورت دارد برای بهبود وضعیت تاکسی‌ها فکری اساسی داشته باشیم.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تبریز هم گفت: معتقدم افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی از سوی تاکسیرانان تنها در حد دفترچه باقی می‌ماند. «مهدی یوسفی» با بیان این‌که نبود نظارت در تاکسیرانی کم‌لطفی است عنوان کرد: به‌ منظور جلوگیری از ایجاد تنش بین مسافر و راننده و همچنین دریافت دقیق کرایه، ۹۰۰ دستگاه تاکسی به صورت آزمایشی به دستگاه کارت خوان مجهز شدند و همه تاکسی‌ها تا تیرماه به این دستگاه مجهز خواهند شد.

«عبدالله تقی‌پور» دیگر عضو شورای شهر هم اظهار کرد: متاسفانه قبل از تصمیم‌گیری شورا، نرخ کرایه تاکسی توسط تاکسیرانان افزایش پیدا کرده است. با این وضعیت تصمیم‌گیری درباره نرخ کرایه‌های تاکسی‌ خنده‌دار است، چراکه خود تاکسیرانان کرایه را افزایش دادند و ما ابزار نظارتی لازم برای کاهش کرایه را نداریم.
نایب رئیس شورا گفت: بدعت غلطی در تبریز گذاشته شده و نرخ کرایه مصوب شورا که در تابلوها درج شده دریافت نمی‌شود. شورای شهر امسال ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی را افزایش داده است، از سوی دیگر متوسط نرخ تورم سال گذشته ۳۰ درصد بود و تعدادی از لوازم یدکی خودروها افزایش سه و چهار برابری قیمت داشته است.

«سونیا اندیش» خواستار تلاش بیشتر سازمان تاکسیرانی برای ساماندهی وضعیت تاکسی‌های تبریز شد و افزود: تاکسیرانی با راه‌اندازی خطوط مختلف، آشتفتگی وضعیت تاکسی‌ها در چهارراه‌ها را سر و سامان دهد. دستفروشان به کارت‌خوان مجهز هستند اما تاکسی‌های تبریز کارت‌خوان ندارند، چرا تنها ۹۰۰ دستگاه تاکسی به کارت‌خوان مجهز شده است؟ چرا طرحی که در همه شهرها جواب داده در تبریز به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. وی از عملکرد سازمان تاکسیرانی تبریز انتقاد کرد و گفت: مسئولان این سازمان در جلسات کمیسیون‌ها نیز حضور نمی‌یابند.

«شهرام دبیری» عضو شورا گفت: با تعدیل مصوبه شورا، نرخ کرایه مصوب شده رعایت نخواهد شد و باید یارانه و سیاست تشویقی برای تاکسیرانان در نظر بگیریم.
«محمدباقر بهشتی» عضو شورا با بیان این‌که افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌ کمتر از نرخ تورم، به معنای کاهش قدرت خرید تاکسیرانان است گفت: معتقدم اعضای شورا به‌ مصوبه قبلی خود با رند کردن کرایه‌ها پافشاری کند.


تجهیز ۹۰۰ دستگاه تاکسی به سیستم پرداخت الکترونیکی 

شهردار تبریز هم از تجهیز ۹۰۰ دستگاه تاکسی به سیستم پرداخت الکترونیکی خبر داد و گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی‌ موضوعی بوده که اعضای شورا آن را مصوب کرده‌اند. «ایرج شهین باهر» با اشاره به این‌که بحث کارتخوان برای تاکسی‌ها را پیگیر هستیم که به صلاح رانندگان باشد، افزود: با یک شرکت مذاکره شده که کرایه‌های تاکسی‌ بدون رسوب، مستقیم به حساب راننده تاکسی می‌رود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید